mart.
2015

Cum se administreaza un PFA?

In vedera administrarii unui PFA trebuie avute in vedere cateva aspecte esentiale. Unul dintre acestea este pastrarea contabilitatii. Avantajul unei persoane fizice autorizate este acela ca poate gestiona contabilitatea pe cont propriu, fara a necesita neaparat prezenta unui contabil. Obligatia tinerii evidentei veniturilor intra in responsabilitatea persoanei respective. Din perspectiva cheltuielilor PFA exista mai multe categorii de acest gen printre care se numara cheltuielile de sponsorizare si cheltuielile in interesul direct al activitatii.

Cheltuielile care pot fi deduse trebuie justificate prin documente si trebuie sa fie utilizate in scopul obtinerii venitului. Nu pot fi considerate cheltuieli deductibile acele cheltuieli care tin de uz personal si nu sprijina in vederea obtinerii unui venit.  Registrele necesare contabilitatii PFA sunt Registrul de evidenta a salariatiilor, Registrul de incasari si plati si Regitrul inventar. In vederea platii impozitelor este necesara inregistrarea la Fisc. Pe baza declaratiei estimative depuse administratia fiscala va calcula impozitul anual.

Exista doua metode de a calcula impozitul. Prima este platirea impozitului in sistem real, pastrand o contabilitate proprie pe baza documentelor specifice: chitante, contracte, extrase de cont, facturi care trebuie pastrate pe o perioada de 10 ani dupa emiterea lor. Cea de a doua varianta este aceea a  pastrarii contabilitatii pe baza normei de venit. Norma de venit reprezinta o suma fixa stabilitata de catre autoritatile fiscale regionale in functie de profilul si zona de activitate.

 

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *