sept.
2013

Cum sa iti construiesti o afacere

deschidere_afacere

Sa analizam cativa factori care te vor ajuta in deschiderea si dezvoltarea propriei afaceri:

1. Trebuie sa ai un plan de marketing.

Daca vanzarile sunt activitatea cu care se ocupa firma ta (si se pare ca vanzarile reprezinta o mare parte din orice companie),atunci ai nevoie de un grup special care sa se ocupe de aceasta activitate. Analize pe termen lung sau scurt vor face parte din acest plan de marketing care va contine cel mai probabil si analize legate de firmele concurente, potentialul pietei si proiecte de vanzare. Fii atent sa nu cazi in capcana de a lasa afacerea sa mearga singura, fii tot timpul concentrat si asigura-te ca managerii monitorizeaza in mod regulat piata de deschidere. Nimic nu este mai grav pentu un manager general sau proprietar decat sa auda de la managerul in vanzari ca nu a fost perevazuta o eventuala criza sau problema.

2. Proceduri de contabilitate.

Daca vanzarile sunt un aspect important necesitatea de a te concentra pe veniturile din vanzari este la fel de importanta. Conturi pentru plata, cheltuieli si conturile in care se prinesc banii necesita proceduri fixe pentru a permite banilor sa circule liber prin conturile companiei. Concentrandu-te pe aceste proceduri prin intruniri saptamanale sau lunare vei determina angajatii care se ocupa de conturi si cei care se ocupa de marketing sa se ocupe foarte serios de acest aspect.

3. Resursele umane.

Daca ai lucrat vreodata pentru un manager care isi considera angajatii mai mult ca surse de pierdere a finantelor decat ca persoane care aduc avantaje companiei, atunci esti familiarizat cu nevoia ca managerii sa aprecieze valoarea resurselor umane in cadrul companiei. Un manager care este fixat pe ideea ca trebuie sa reduca din personal, indiferent de realizarile acestora, va crea o atmosfera de frica. Cu siguranta nici o firma nu doreste sa aiba personal in plus, dar un bun manager/proprietar se va concentra pe a pastra numarul adecvat de angajati, pe contiunua dezvoltare profesionala a acestora, programul de lucru accesibil si alte avantaje. Este propriul tau teren de campat, de ce sa nu ai befeficiari multumiti?

4. Cum sa-ti vinzi compania.

Asta nu inseamna sa o vinzi in sensul propriu al cuvantului. Inseamnsa sa te asiguri ca imaginea companiei tale este invidiata de concurenta, iar firma ta este cunoscuta in domeniu ca una din cele mai serioase si cu servicii de inalta calitate. Poti obtine aceasta imagine avand manageri cheie care sa asiste la sedintele si conferintele care se fac in domeniul industriei in care activezi. Trebuie sa ii clarifici ca la aceste seminarii trebuie sa se axeze pe comunicare, sa aduca cat mai multa informatie despre firmele concurente si sa prezinte avantajele si calitatea serviciilor firmei pe care o reprezinta. Dupa intoarcerea acestora intruniti o sedinta in care sa aduca si restul personalului la curent cu ultimele noutati.

Daca planificarea, organizarea, angajarea de personal, directionarea si controlul sunt factori majori in managerierea unei companii, sa ramai axat si permanent implicat in tot acest proces este esential.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *